CORRECT SYSTEMS
Identiteit van de opdrachtnemer
- Naam (opdrachtnemer): CORRECT SYSTEMS
- Handelend onder: CORRECT SYSTEMS
- Vestigingsadres: SLIJPSTEEN 9, 7513JB ENSCHEDE
- Telefoonnummer: +31(0)534783333
- E-mailadres: info@correct-systems.nl
- BTW-nummer: NL001650207B74
- KvK-nummer: 08143046
Artikel 1. Alle afspraken op schrift
Wij streven ernaar onze afspraken over de prijs, eigenschappen van het te leveren product, levertijd, tijdstip van betaling e.d. zoveel mogelijk schriftelijk vast te leggen. Ook aanvullende afspraken (bijvoorbeeld over hard- en software die bij een pc/notebook extra bij een standaardconfiguratie of in afwijking van een standaardconfiguratie wordt geleverd) worden schriftelijk vastgelegd.
Afspraken m.b.t. reparaties worden eveneens schriftelijk vastgelegd.
Artikel 2. Het aanbod
- Als voor ons aanbod (en de prijs daarvan) een beperkte geldigheidsduur geldt of hieraan voorwaarden zijn verbonden, dan wordt dit bij het aanbod vermeld.
- Het aanbod met betrekking tot producten geldt zolang de voorraad strekt.
- Wij zullen de aangeboden producten/diensten zodanig omschrijven dat u als consument een goede beoordeling kunt maken. De bij het aanbod geplaatste afbeeldingen zijn waarheidsgetrouw; als dit niet mogelijk is, dan zullen wij dat vermelden.
- Indien er sprake is van 'digitale producten', wordt bij het aanbod vermeld of er sprake is van beveiligde producten.
- Voor zover als mogelijk en indien van toepassing vermelden wij bij het aanbod voor welke hardware dan wel software de aangeboden producten/diensten (zoals software) geschikt zijn.
Artikel 3. De prijs
- Onze prijzen zijn inclusief btw, exclusief bijkomende kosten zoals verzend- en afleveringskosten en heffingen zoals verwijderingsbijdrage of kopieerheffing. Deze zullen overigens tijdig, voor het sluiten van de overeenkomst worden vermeld.
- Gedurende de periode dat het aanbod geldt, worden de prijzen van de aangeboden producten/diensten niet verhoogd, behalve als deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen (hieronder valt bijvoorbeeld de verhoging van het btw-tarief).
- Gaat het om een prijsverhoging vanaf 3 maanden nadat wij met u de overeenkomst hebben gesloten, dan kunt u deze overeenkomst opzeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- Een uitzondering geldt voor prijzen die te maken hebben met schommelingen op de financiële markt waarop wij geen invloed hebben. In dat geval kunnen wij variabele prijzen aanbieden, maar wanneer dat het geval is zullen we bij het aanbod vermelden dat het gaat om richtprijzen die gebonden zijn aan de schommelingen op de financiële markt.
Artikel 4. Betaling
Wij bieden diverse betaalmethoden aan, die van tijd tot tijd kunnen verschillen. Bij betaling ontvangt u van ons een factuur.
Net als u hebben wij onze betalingsverplichtingen. Indien u uw betaling uitstelt, zijn daar voor ons kosten aan verbonden.
Als dit wettelijk is toegestaan, kunnen wij u de schade die wij daardoor lijden (renteverlies en redelijke kosten om alsnog het openstaande bedrag te innen) in rekening brengen.
Artikel 5. Levering en uitvoering
- Wij streven ernaar altijd uiterlijk op het afgesproken tijdstip te leveren. Dit gebeurt zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een kortere of langere leveringstermijn is afgesproken. Mocht er toch te laat worden geleverd, en er is geen sprake van overmacht, dan heeft u als koper - wanneer is afgesproken dat u tegelijk bij levering zou betalen - het recht de betaling uit te stellen tot er wel is geleverd. Als u dat wilt kunt u bij te late levering de koopovereenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden, behalve wanneer de ernst van de overschrijding van de leveringstermijn dit niet rechtvaardigt.
- Levering gebeurt op het adres dat u aan ons heeft doorgegeven. Als de bezorging is vertraagd, of als een bestelling of dienst niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt u hiervan zo spoedig mogelijk bericht. De uiterste termijn hiervoor is 30 dagen nadat u de (koop)overeenkomst heeft gesloten. Na deze termijn heeft u het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
- Na ontbinding zullen wij het bedrag dat u heeft betaald zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Als de levering van een apart besteld product onmogelijk blijkt te zijn, doen wij ons best om u een vervangend artikel te leveren. Uiterlijk bij de bezorging zal dit op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld. Gaat het om een koop op afstand (zie artikel 10), dan kunt u alsnog gebruik maken van uw herroepingsrecht. De kosten van retourzending zijn in dat geval voor onze rekening.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan u of aan een door u aangewezen derde bij ons, tenzij u zelf voor een aflevermethode heeft gekozen die wij niet standaard aanbieden.
Prima! Hieronder volgt deel 2 van 3 van de Algemene Voorwaarden van CORRECT SYSTEMS, met de artikelen 6 t/m 10:
Artikel 6. Garantie
Voor al onze nieuwe producten geldt minimaal een volledige garantie van één jaar. Uitgezonderd hiervan zijn accu's, waarvoor een andere garantietermijn kan gelden.
Het kan zijn dat fabrikanten of importeurs van producten of bepaalde onderdelen (zoals de hard disk) een eigen garantie bieden.
Ook in het geval u een beroep op zo'n garantie wilt doen, kunt u bij ons terecht. Als verkoper blijven wij dus te allen tijde uw aanspreekpunt.
Let op!
Wij maken u erop attent dat rechten op de garantie kunnen worden verspeeld wanneer u zelf veranderingen aanbrengt op de geleverde producten (zowel hard- als software).
Artikel 7. Conformiteit
Wij staan ervoor in dat onze producten en diensten voldoen aan de (koop)overeenkomst, de in ons aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de (koop)overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften.
Eventuele garanties, als bedoeld in artikel 6, doen geen afbreuk aan het in dit artikel bedoelde recht.
Artikel 8. Privacyregeling
Wij hechten veel waarde aan een duidelijk en transparant privacybeleid en hiervoor gelden dan ook de volgende regels:
- Alleen die persoonsgegevens worden verzameld die noodzakelijk zijn om onze dienstverlening richting u te onderhouden en te verbeteren of wanneer wij dit op basis van de wet- en regelgeving mogen of moeten;
- Uw persoonsgegevens worden met inachtneming van de geldende privacywetgeving verwerkt, opgeslagen en beheerd. Meer hierover leest u in de privacyverklaring die wij op onze website hebben gepubliceerd;
- Al uw persoonsgegevens die onze medewerkers onder ogen komen, worden strikt vertrouwelijk behandeld (documenten, e-mails etc.) en al onze medewerkers hebben hiertoe een geheimhoudingsbepaling in hun arbeidsovereenkomst ondertekend;
- Wij verstrekken uw persoonsgegevens enkel aan derde partijen wanneer wij met deze partijen schriftelijke afspraken hebben gemaakt over de verwerking van uw persoonsgegevens.
Als consument heeft u diverse rechten. Binnen vier weken na ontvangst van het verzoek inzake de uitoefening van uw wettelijke rechten, geven wij u informatie over uw verzoek en onze behandeling hiervan.
Artikel 9. Eigendomsvoorbehoud
Wij behouden de eigendom voor zolang de koop niet volledig is betaald. Op onze reparatieopdrachten geven wij een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de door u voor reparatie aangeboden artikelen, zodat uw eigendomsrechten niet in het geding zijn als het reparatiebedrijf failliet gaat terwijl uw artikelen daar net op dat moment zijn.
Artikel 10. Koop op afstand
Bij een zogenaamde overeenkomst op afstand (bijvoorbeeld een bestelling bij een webwinkel) gelden er speciale aanvullende regels die we apart in dit artikel hebben opgenomen.
Er is sprake van een koop op afstand als er geen direct contact is tussen verkoper en consument (dus ook telefonische of schriftelijke bestellingen vallen hieronder).
De consument heeft bij koop op afstand een bedenktijd van 14 dagen, ingaand op de dag na levering, waarin hij gebruik kan maken van het herroepingsrecht, het recht om de koop te ontbinden.
Artikel 10a. Informatie
De informatie die u voorafgaand aan de koop krijgt, is duidelijk, begrijpelijk en tijdig vindbaar op onze website. U krijgt o.a. informatie over:
- De totaal te betalen prijs, inclusief alle bijkomende kosten;
- De manier waarop de overeenkomst tot stand komt;
- Het herroepingsrecht en de procedure;
- De wijze van betaling, levering en uitvoering;
- De duur van de overeenkomst bij doorlopende diensten;
- Ons bezoekadres, klachtenprocedure en contactgegevens;
- Service en garanties na aankoop;
- De voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst.
Na het sluiten van de overeenkomst (of uiterlijk bij levering) krijgt u deze informatie op een duurzame gegevensdrager, zoals per e-mail of als PDF.
Artikel 10b. Totstandkoming, bevestiging en beveiliging
Een overeenkomst komt tot stand op het moment van aanbod en aanvaarding.
Zodra u via onze website een bestelling plaatst, ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail, sms of anderszins. Tot dat moment kunt u nog kosteloos annuleren.
Wij zorgen bij online verkoop voor een veilige webomgeving en gegevensbeveiliging.
Perfect. Hier volgt deel 3 van 3 van de Algemene Voorwaarden van CORRECT SYSTEMS met de artikelen 10c t/m 13.
Artikel 10c. Bedenktijd bij levering van producten (herroepingsrecht)
- Bij de aankoop van producten heeft u als consument een bedenktijd van 14 dagen. Die gaat in op de dag nadat u of een door u aangewezen derde het product heeft ontvangen.
Dit geldt ook in de volgende situaties:
- Meerdere producten in één bestelling: vanaf ontvangst laatste product;
- Levering in meerdere zendingen: vanaf ontvangst laatste zending;
- Regelmatige levering (bijv. tijdschriften): vanaf ontvangst eerste levering.
U kunt de overeenkomst zonder opgave van reden ontbinden. Dit kan via het modelformulier voor herroeping of op andere duidelijke wijze. Bij online melding bevestigen wij de ontvangst.
- Tijdens de bedenktijd moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U mag het product alleen gebruiken voor zover nodig om te beoordelen of u het wilt behouden.
Indien u herroept, moet het product met toebehoren en, indien redelijk mogelijk, in de originele staat en verpakking worden geretourneerd. - U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering door gebruik dat verder gaat dan nodig om het product te beoordelen.
- Retourkosten zijn voor uw rekening, tenzij wij anders vermelden of als terugzending per gewone post niet mogelijk is.
- Betaalde bedragen worden uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald. Wij mogen wachten tot het product is terugontvangen of tot u heeft aangetoond dat het is teruggestuurd.
- Indien u voor een duurdere levermethode heeft gekozen dan de goedkoopste standaardlevering, hoeven wij die meerkosten niet te vergoeden.
Artikel 10d. Bedenktijd bij levering van diensten en digitale producten
- Bij diensten of digitale inhoud (niet op een materiële drager) geldt ook een bedenktijd van 14 dagen, ingaand op de dag van sluiten van de overeenkomst. U kunt zonder opgave van reden herroepen.
- Wij geven duidelijke instructies voor gebruik van het herroepingsrecht. Bij online melding bevestigen wij ontvangst.
- Indien u tijdens de bedenktijd om directe uitvoering van de dienst verzoekt en daarna herroept, mogen wij een evenredig bedrag voor het reeds uitgevoerde deel in rekening brengen.
Artikel 10e. Uitsluiting herroepingsrecht
U kunt geen gebruik maken van het herroepingsrecht in o.a. de volgende gevallen:
- Producten/diensten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt;
- Producten op maat gemaakt of gepersonaliseerd;
- Bederfelijke waren of producten met beperkte houdbaarheid;
- Geopende verzegelde producten i.v.m. hygiëne of gezondheid;
- Producten die onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- Verzegelde audio/video/software die na levering is geopend;
- Kranten of tijdschriften (behalve abonnementen);
- Digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, na toestemming en kennisname van verlies van herroepingsrecht.
Artikel 10f. Betaling
Bij consumentenkoop mag geen vooruitbetaling van meer dan 50% worden geëist, tenzij u ook een mogelijkheid krijgt om (minimaal 50%) bij of na levering te betalen. Volledige vooruitbetaling is toegestaan indien ook een andere optie beschikbaar is.
Artikel 10g. Annulering
Een bestelling kan kosteloos worden geannuleerd als deze nog niet is verzonden, behalve voor producten of diensten die zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.
Artikel 11. Klachten en klachtentermijn
Wij hechten veel waarde aan klanttevredenheid. Als u een klacht heeft, horen wij dat graag zo snel mogelijk. Volgens de wet moet dit binnen 2 maanden na ontdekking zijn.
Indien een product niet voldoet aan de overeenkomst, meld dit dan schriftelijk.
Wij reageren binnen 14 dagen. Indien meer tijd nodig is, laten wij dit ook binnen die termijn weten.
Voor klachten over gegevensverwerking verwijzen wij naar onze privacyverklaring.
Artikel 12. Geschillen
- Op alle overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Geschillen kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter, of voor bemiddeling aan ICTWaarborg via www.ictwaarborg.nl, mits:
- Het probleem is besproken met CORRECT SYSTEMS en onze klachtenprocedure is doorlopen;
- Het gaat om een ICT-product of -dienst onder de relevante ICTWaarborg-vakgroep;
- CORRECT SYSTEMS is een gecertificeerd deelnemer;
- Er is geen andere instantie ingeschakeld.
Artikel 13. Aanvullende bepalingen
Eventuele aanvullende of afwijkende bepalingen van deze voorwaarden worden onder de kop “Aanvullende bepalingen” opgenomen. Deze mogen niet in het nadeel van de consument zijn.
Einde Algemene Voorwaarden
CORRECT SYSTEMS – SLIJPSTEEN 9, 7513JB ENSCHEDE